Zacznijmy od kolorów.

Jest to jedna z najważniejszych rzeczy dzięki której ludzie będą rozpoznawać naszą markę i jej logo. Jak je wybrać? Czym się kierować podczas wyboru? Jak duże ma to znaczenie? Postaram się na to w skrócie odpowiedzieć.

Kolory które wybieramy muszą spełniać trzy podstawowe kryteria. Nie możemy sobie wybrać jednego – marka jest naszą wizytówką – ale nie tworzymy jej jedynie dla siebie.

  • być czytelne

  • pozwalać klientowi się z nimi utożsamiać

  • muszą nam się podobać

paint-849346_1920

I w tym wypadku musimy zachować tą kolejność selekcji koloru. Przede wszystkim logo jak i inne elementy naszej marki muszą dać się oczytać– nie możemy dać bardzo jasnego pastelowego koloru na główny element (pomimo że to będzie nasz ulubiony kolor) klient musi wiedzieć co ma przed oczami i musi nasze logo rozpoznać – oczywiście ten kolor można zastosować w bardziej wyrazistej ramce.

Musimy dostosować kolor do naszego produktu. Przede wszystkim ta barwa musi być odpowiednia dla naszej grupy docelowej (nie sprzedamy męskich koszulek z różowym logo na plecach- a przynajmniej niewiele). Nasza grupa docelowa musi dobrze kojarzyć ten kolor oraz własną aktywność z nim związać. Czyli nie damy chłodnego koloru kojarzącego się ze spokojem do loga klubu dla aktywnych.

I ostatnie sami musimy je lubić – nasze logo to nasza marka. Musimy się z tym wszystkim utożsamiać. Sami reklamujemy markę swoją osobą, ciężko udawać przekonanie do jakiegoś tematu tak samo do logo które nam się podoba będzie lepiej nam się nim reklamować. Czyli wybieramy kolory które sami lubimy z tych co zostały po wcześniejszych wykluczeniach 🙂